BILDER

Bilder från bygget januari 2022 samt en utsiktbild över området Pilbacken maj 2022

STADGAR

Stadgarna är bostadsrättsföreningens grundläggande regler. Här finns BRF Pilbacken i Trönninges STADGAR

ÅRSREDOVISNING

ÅRET 2022

Årsredovisning 2022

Revisionsberättelse 2022

ÅRET 2023

Årsredovisning 2023

Uttalande från styrelsen

TRIVSELREGLER

BRF Pilbacken har satt upp trivselregler inom fler olika områden. Som delägare i föreningen är det viktigt att vi alla följer dessa.

LJUDVOLYM – oavsett tid på dygnet så ska man uppträda respektfullt mot sina grannar. Tystnad ska råda mellan kl. 22.00-07.00 på vardagar och mellan kl. 23.00-08.00 på helger.
TRAPPHUSET – det är viktigt att vi håller rent, att vi inte skakar några mattor eller röker
BALKONGER – grillar med el är godkända men inget annat. Ingen får röka och vi får heller inte skaka mattor eller annat material
SOPHANTERING – se till att tömma rätt saker på rätt plats. Stora föremål ska lämnas på återvinningscentralen
FÖRRÅDEN – inga kartonger i de allmänna utrymmena. Aerosoler (tändvätska, sprayburkar m.m) får inte förvaras i förråden pga. brandrisken

Här finns BRF Pilbacken i Trönninges TRIVSELREGLER

PARKERING

Boendeparkering – Varje lägenhet har rätt till en (1) parkeringsplats. Parkeringskontrakt upprättas. Parkeringen förs inte över från lägenheten vid försäljning utan kontakt får tas med styrelsen.

Gästparkering – Det finns gästparkeringar som är markerade med skyltar. Parkeringen kostar och det finns 2 parkeringsappar.
EASYPARK – alla dagar 00:00-24:00 och det kostar 1 kr/h + en serviceavgift på 4,95 kr
PARKSTER – alla dagar 00:00-24:00 och det kostar 5 kr/h

Allmänt – Som ett led i att säkerställa att parkeringsvillkoren efterlevs har styrelsen valt att ta in vaktbolaget Securitas för att övervaka parkeringen i vårt område.

TV, TELEFONI OCH INTERNET

Bostaden är kopplad till net@seaside, Varbergs öppna stadsnät. Respektive bostadsrättshavare tecknar själva önskat abonnemang för digitala tjänster. Vi hänvisar dig därför till net@seaside via Varbergs Energi, för mer information och vägledning.

FÖRSÄKRING

Styrelsen har en försäkring där bostadstillägg ingår för samtliga medlemmar i föreningen. Att föreningen står för bostadstillägget är gynnsamt då risk för att någon medlem glömmer teckna detta utesluts och föreningen slipper drabbas om något skulle hända.

ODLINGSLÅDOR

Föreningen har 8 odlingslådor. Vid intresse så mejla till oss så sätts du upp på en kölista, om det vid tillfället inte finns någon ledig.
Mejl: info@brfpilbacken.se

LÄCKAGE VID INGLASNING

Ett visst läckage kommer alltid att finnas och det går inte att komma ifrån.

ANDRAHANDSUPPLÅTELSE

Enligt föreningens stadgar så får en delägare upplåta sin lägenhet i andra hand endast om styrelsen ger sitt samtycke. Om du önskar att hyra ut din lägenhet så får du ansöka om detta genom en ansökningsblankett. När du har fyllt i ansökan så får du skanna in den och lägga som ett ärende via portalen i Nabo. Då kommer ansökan in i systemet och styrelsen ser därefter över ansökan.

Önskar du en ansökningsblankett eller har du fler frågor: info@brfpilbacken.se